ویژگی های وب سایت پزشکی چیست؟

<div class='smallheadlne'></div>ویژگی های وب سایت پزشکی چیست؟
مراکز درمانی نظیر درمانگاه ها، مطب ها و بیمارستان ها حتما نیاز به یک وب سایت پزشکی دارند. این مراکز باید آدرس، شماره تماس، روزها و ساعات خدمات رسانی، لیست پزشکان و تخصص ها و در برخی موارد مقالات و مطالعات پزشکی را در اختیار بیماران قرار دهند.
تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی، نوبت دهی آنلاین و... از جمله مهم ترین خدمات و سرویس های مختلف طراحی وب سایت پزشکی است که باعث آسودگی خاطر بیماران و حتی پزشکان و مسئولین مراکز درمانی می شود.
طراحی سایت پزشکی برای پزشکان تازه کار سبب می شود که آنها نه تنها نسبت به معرفی تخصص، رزومه و نیز ارائه مقالات علمی و مطالعات جدید پزشکی خود بپردازند بلکه با قرار دادن سرویس های مختلف در طراحی وب سایت پزشکی نتایج مفیدی نصیب بیماران خواهد گردید.
یک وب سایت پزشکی باید شامل اطلاعات جامع پزشک یا پزشکان مربوطه نیز باشد. اطلاعاتی نظیر رزومه، دانشگاه محل تحصیل، نوع تخصص یا فوق تخصص دکتر مربوطه، آدرس و شماره تلفن مطب یا مرکز درمانی، روز و ساعت خدمت رسانی پزشک یا پزشک مربوطه و حتی برای بیمارستان ها و مراکز درمانی باید امکان نوبت دهی آنلاین وجود داشته باشد.

 

امکانات وب سایت پزشکی


امکانات بی شماری را در طراحی سایت پزشکی با توجه به سلیقه و نیاز پزشکان در نظر گرفته و اجرا می شود که برخی از مهمترین آنها عبارتند از:

 

1- رزومه پزشک


در این بخش از یک وب سایت پزشکی باید به معرفی درجه و تخصص یا فوق تخصص و همچنین سوابق علمی و دانشگاهی پزشک یا پزشکان، مطالعات و مقالات علمی  منتشر شده معتبر، راهکارهای درمانی و در برخی موارد دستاوردهای پزشکی پرداخته شود.

 

2-  مقالات و اطلاعات پزشکی


در این بخش از طراحی سایت پزشکی برای پزشکان و مراکز درمانی می توان جدیدترین اخبار مربوط به علم پزشکی و مقالاتی در این باره به کاربران ارایه کرد. لازم به ذکر است که این مقالات باید به زبانی ساده و قابل فهم برای اشخاص بدون سواد پزشکی باشند.

 

3- نوبت دهی آنلاین


از جمله موارد مهم در طراحی سایت پزشکی، سرویس نوبت دهی آنلاین می باشد. با اجرای سیستم نوبت دهی آنلاین این امکان در اختیار بیماران قرار داده می شود تا از زمان های خالی و روزهای ویزیت مطلع شده و به آسانی و بدون مراجعه حضوری چه در محل کار باشند چه در خانه و یا هر جای دیگری، تنها با دسترسی به اینترنت بتوانند نسبت به گرفتن نوبت در روز و ساعتی که برایشان مقدور است، اقدام نمایند.

 

4- تشکیل پرونده پزشکی الکترونیکی


در این بخش می توانیم که اطلاعات فردی، سوابق بیمار، پروسه درمان بیماری و جزئیات دیگر در پرونده پزشکی بیمار را به صورت الکترونیکی در اختیار بیمار قرار دهیم تا پزشک بتواند در هر لحظه به آن دسترسی داشته و در صورت لزوم آنرا به پزشک متخصص دیگری ارجاع دهد.

 

5-  پرسش و پاسخ های متداول


در این قسمت مراجعان به سایت پزشکی سوالات عمومی خود از جمله خدمات بیمه ای و بیمه های طرف قرارداد پزشک و...  را مطرح ساخته و پزشک مربوطه به آنها پاسخ می دهد.

 

6- معرفی امکانات و تجهیزات 


امکانات، خدمات و تجهیزات موجود در مطب و یا درمانگاه و بیمارستان با زبان تصویر و فیلم به مراجعان نمایش داده می شود. ویدئو و عکس در طراحی سایت آزمایشگاه اهمیت زیادتری دارد زیرا باعث ایجاد حس اطمینان و اعتماد می شود.

 

چند نکته در طراحی وب سایت پزشکی


از آنجا که نیاز است، محتواها و مطالب یک وب سایت پزشکی توسط خود پزشک یا افراد آگاه به علم پزشکی هرچند وقت یک بار به روز رسانی شود، بهتر است که سایتهای دینامیک (پویا) در طراحی این گونه سایت ها استفاده شود تا پزشک یا تولید کننده محتوای پزشکی بتوانند از طریق سیستم های مدیریت محتوا اقدام به انتشار محتواها و مطالب در وب سایت پزشکی مذکور کنند.

نکته دیگر در طراحی یک وب سایت پزشکی، سازگاری بالای سایت با موبایل است. امروزه با پیشرفت تلفن های همراه، بیشتر کارهای اینترنتی از طریق موبایل صورت می گیرد پس عدم سازگاری وب سایت پزشکی شما با نسخه موبایل امتیازی منفی محسوب می شود. از این رو توجه به این نکته بسیار حائض اهمیت است.

در آخر توجه داشته باشید که وب سایت پزشکی شما علاوه بر اینکه باید بسیار جامع و کامل باشد، باید که کار کردن با آن نیز آسان باشد. نوبت دهی آنلاین باید بسیار ساده و قابل فهم برای بیمار بوده و مطالب منتشر شده در قالب مقالات علمی و پزشکی نیز باید به زبان ساده باشد.

ارتباط با ما

مدایران تنها مرجع کامل و معتبر بانک اطلاعاتی پزشکان 

در حال حاضر ، تمامی سرویس های ارسال پیامک ، غیر فعال میباشد.

مشاوره و فروش : 02177650782

 تماس با ما