کاربرد سامانه پیامکی برای پزشکان

<div class='smallheadlne'></div>کاربرد سامانه پیامکی برای پزشکان
خانم اله‌بیگی
به علت جراحی پیش آمده برای آقای دکتر، زمان ویزیت شما به فردا موکول شد.
وقتی این پیامک را دریافت کردم بیشتر خوشحال شدم تا ناراحت! چون دیگر لازم نبود 80 کیلومتر بیهوده، تا آن سر شهر بروم. چه خوب شد که اینجور چیزها را با پیامک اطلاع می‌دهند وگرنه مثل قدیم‌ها باید کلی راه می‌رفتیم و در آخر با در بسته مواجه می‌شدیم. واقعا که سامانه پیامک تبلیغاتی یک جاهایی معجزه می‌کند! اطلاع‌رسانی از طریق اس ام اس به بیماران و همراهان یکی از کارهاییست که خاطره‌ای خوش در ذهن آنها به جا می‌گذارد.
اگر شما مدیر یک بیمارستان، مرکز بهداشتی، یا درمانگاه هستید، سامانه پیامکی می تواند به شما کمک کند که از طریق ارسال پیامک انبوه، با مخاطبان خود ارتباط برقرار کنید. سامانه پیامکی برای مراکز زیبایی، دندانپزشکی، چشم پزشکی، فیزیوتراپی، دامپزشکی، توانبخشی، اپتیک و داروخانه معجزه می‌کند. اما چطور؟ الان به شما می‌گویم! اما قبل از آن بگذارید کمی بازاریابی مراکز پزشکی را بررسی کنیم.
 

بهترین روش‌های بازاریابی برای پزشکان کدام است؟

امروزه دیگر روش‌های بازاریابی و تبلیغات بسیار پیشرفته و سریع شده‌ است. افرادی که از روش‌های قدیمی برای گسترش کسب و کارهای خود استفاده می‌کنند باید آگاه باشند که از رقبای خود عقب خواهند افتاد. این مسئله شامل مراکز پزشکی نیز می‌شوند. رقبای شما با استفاده از روش‌های نوین بازاریابی تلاش می‌کنند تا روند مراجعه و درمان بیماران را تسهیل نمایند. حال با توجه به مقدمه‌ای که خدمتتان گفتم بیاید نگاهی به انواع روش‌های بازاریابی برای مراکز پزشکی بیندازیم:
 

تبلیغات گوگل

بسیاری از بیماران، دیگر برای پیدا کردن یک پزشک یا یک مرکز درمانی معتبر از دوستانشان پرس و جو نمی‌کنند. آنها مرورگر موبایل خود را باز نموده و مستقیما عبارت مورد نظر خود را در گوگل جستجو می‌کنند. پس تا  اگر اقدام به ساختن یک وب‌سایت عالی نکرده‌اید، در همین مرحله از گردونه رقابت‌ها حذف می‌شوید. حالا فرض کنیم که شما یک وب‌سایت خوب هم دارید. اما آیا بیماران تمام لینک‌های پیشنهادی گوگل را باز می‌کنند؟
همانطور که می‌بینید با جستجوی عبارت بهترین مرکز زیبایی، گوکل 29 هزار نتیجه برای شما پیدا می‌کند. اما تحقیقات نشان می‌دهد که تنها درصد کمی از کاربران صفحه اول نتایج گوگل را رد می‌کنند و به صفحات بعدی می‌روند. حالا اینجا دیگر نوبت شماست که وارد عمل شوید و کاری کنید که تبلیغاتتان در صفحه اول و چه بهتر که در لینک اول نمایش داده شود. آیا این کار شدنی است؟
بله. با تبلیغات گوگل!
تبلیغات گوگل یا همان Google Adwords باعث می‌شود تا افراد با جستجو کردن سوالشان، مستقیما به شما متصل شوند و اولین چیزی که می‌بینند لینک شما باشد. برای آگاهی بیشتر با این روش شگفت‌انگیز بازاریابی، به صفحۀ تبلیغات گوگل ما در سایت نوین مراجعه نمایید.
 

ایمیل مارکتینگ

هنوز کاربران بسیاری در سراسر دنیا از ایمیل استفاده می‌کنند. به همین دلیل ایمیل مارکتینگ یا همان بازاریابی ایمیلی یکی از روش‌های بسیار مهم و پربازده برای مراکز پزشکی می‌باشد. شما می‌توانید با استفاده از ایمیل مارکتینگ، مزایا و ویژگی‌های مرکز پزشکی خود را برای مخاطبانتان شرح دهید و همچنین برتری خدمات خود را نسبت به رقبا در قالب بازاریابی ایمیلی بیان کنید. پیشنهاد می‌کنم اگر مدیر یک مرکز پزشکی هستید و به دنبال راهی برای تبلیغات می‌گردید، حتما مقاله ایمیل مارکتیگ ما را بخوانید.
 

بازاریابی شبکه‌های اجتماعی


شبکه‌های اجتماعی امروزه بزرگ‌ترین تریبون برای اطلاع‌رسانی هستند. این روزها دیگر همه در اینستاگرام هستند و به سرعت از هر موضوعی مطلع می‌شوند. پس با این حساب باید به شما بگویم که اگر هنوز به جمع اینستاگرامی‌ها نپیوسته‌اید، بزودی کسی جایتان را خواهد گرفت! پس دست به کار شوید و صفحه خود را راه بیاندازید. آن هم با تولید محتوای فوق‌العاده و افزایش فالوور بسیار در اینستاگرام. ابدا هم نگران تبلیغات در اینستاگرام و مدیریت صفحه اینستاگرامتان نباشید. دیدوگرام هر آنچه نیاز دارید را به شما می‌گوید.
 

و اما بازاریابی پیامکی

شاید بتوان گفت بازاریابی پیامکی مهم‌ترین روش بازاریابی و تبلیغات برای مراکز پزشکی و درمانی است. زیرا امروزه شاید آدم‌ها در موقعیت‌هایی به اینترنت دسترسی نداشته باشند، اما همه به موبایل دسترسی دارند. شاید ایمیل‌های خود را نخوانند و اینستاگرامشان را چک نکنند، اما امکان ندارد که در طی روز چندین بار به موبایلشان نگاه نکنند. پس بازاریابی پیامکی و استفاده از پنل اس ام اس را جدی بگیرید!
بازاریابی پیامکی چطور به کمک پزشکان می‌آید؟
مهمترین ویژگی بازاریابی پیامکی که باعث می‌شود برای هر کسب و کاری مناسب باشد، امکان انتخاب مخاطب تبلیغات است. به این معنا که شما با استفاده از پنل اس ام اس به یک بانک بزرگ از شماره‌ دسترسی پیدا می‌کنید و بر اساس نیازتان انتخاب می‌کنید که :
چند سال داشته باشند؟
اهل کجا باشند؟
شغلشان چه باشد و ...
ارسال پیامک به صورت انبوه، به دو صورت کار پزشکان را راحت می‌کند. از طریق ارسال پیامک به بیماران و همچنین ارسال پیامک به کارکنان مرکز. برای آشنایی بیشتر با این دو روش و همچنین آشنایی با مزایای ارسال پیامک انبوه تا پایان این مقاله با من همراه باشید.

1) ارتباط با بیماران

یادآوری، تایید، تغییر یا لغو قرار ملاقات : در مراکز بهداشتی و مطب‌ها چند روز مانده به نوبت بیمار، با او تماس گرفته و زمان ملاقات را یادآوری می‌کنند. شما می‌توانید این کار را به راحتی و با ارسال اس ام اس زماندار به صورت خودکار انجام دهید. با سیستم جدید نوبت‌دهی در مطب‌ها، امکان رزور نوبت با ارسال پیامک به جای تماس گرفتن‌های بیهوده، وجود دارد. همچنین مراجعین شما می‌توانند با استفاده از سامانه پیامکی شما، به راحتی قرار ملاقاتشان را تایید و لغو کنند و یا آن را تغییر دهند.

امکان ارتباط مستقیم بیمار با پزشک : شما می‌توانید با استفاده از پنل اس ام اس، از طریق جمع‌آوری نتایج پزشکی و آزمایشات، با بیمار خود در ارتباط باشید و نکات پزشکی را هر از چندگاهی به او یادآوری کنید. اینگونه بیمار متوجه می‌شود که نگران سلامتی او هستید. پنل اس ام اس تبلیغاتی یک روش بسیار ساده برای نزدیکتر کردن ارتباط است. بیمار تحت درمان به توجه پزشک یا ارائه دهنده خدمات پزشکی خود نیاز دارد.

یادآوری مصرف دارو :

 بسیاری از بیماران شما را، سالمندان و کارمندان تشکیل می‌دهند. این افراد معمولا به دلیل کهولت سن و یا مشغله کاری، فراموش می‌کنند داروی خود را مصرف کنند. پنل اس ام اس این امکان را به شما می‌دهد تا به راحتی زمان مصرف داروی بیمارانتان را به صورت اتوماتیک به آنها یادآوری کنید. نکته بسیار مهم در استفاده از سامانه پیامکی، در نظر گرفتن بهترین زمان برای ارسال پیامک انبوه است.
ارزیابی خدمات ارائه شده : پنل پیامک تبلیغاتی یک راه بسیار مناسب و پربازده برای پرسیدن نظر بیماران است. مدیران بیمارستان‌ها، مطب‌ها و ... می‌توانند در هر مرحله از درمان نسبت به نظرسنجی و بهبود کیفیت فعالیت‌های خود اقدام نمایند.
 

2) ارتباط با کارکنان

اطلاعات در مورد تغییرات کارکنان : مدیریت پرسنل امری زمانبر و دشوار است. ارسال اس ام اس انبوه باعث صرفه‌جویی بسیار در زمان مدیران مراکز پزشکی خواهد شد. شما می‌توانید به منظور استخدام و جایگزینی نیروها نیز از پنل پیامکی خود استفاده نمایید.
اخبار، اطلاعیه‌ها و هشدارها : انتقال دادن هرگونه اطلاعاتی که نیاز است در مجموعه صورت بگیرد، به راحتی از طریق پنل اس ام اس قابل انجام است. کارکنان شما تمام پیامک‌هایشان را می‌خوانند.
ارتباط با تامین کنندگان : ارائه گزارش کار و نحوه مدیریت مالی بین شما و تامین‌کنندگانتان با استفاده از سامانه پیامکی بسیار شفاف و سریع خواهد بود.

ارتباط با ما

مدایران تنها مرجع کامل و معتبر بانک اطلاعاتی پزشکان 

در حال حاضر ، تمامی سرویس های ارسال پیامک ، غیر فعال میباشد.

مشاوره و فروش : 02177650782

 تماس با ما