هشدار نظام پزشکی به بیمارستان‌ها درباره تبلیغات پیامکی

<div class='smallheadlne'></div>هشدار نظام پزشکی به بیمارستان‌ها درباره تبلیغات پیامکی

اخیرا مشاهده می‌شود که برخی بیمارستان‌های خصوصی با ارسال پیامک خدمات‌شان را تبلیغ کرده و در این پیامک‌ها حتی قیمت‌هایی پایین‌تر از عرف معمول بویژه در حوزه جراحی‌های زیبایی را تبلیغ می‌کنند.

 

گویا مشکلات مالی و اعتباری موجود نظام سلامت که بی‌تردید مراکز درمانی خصوصی نیز از آن مستثنی نیستند، برخی بیمارستان‌ها و مراکز درمانی را بر آن داشته که جهت جذب مشتری و کسب درآمد بیشتر به تبلیغ خدمات‌شان آن هم از نوع پیامکی متوسل شوند. این درحالیست که معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی هر نوع تبلیغ در خدمات پزشکی را مجاز نمی‌داند.

 

دکتر محمد جهانگیری  ، درباره ارسال پیامک‌های تبلیغاتی از سوی بیمارستان‌های خصوصی به عنوان نوعی راهکار جهت جبران افزایش هزینه‌ها و رفع مشکلات مالی، گفت: بر اساس قانون موضوع ساماندهی تبلیغات به سازمان نظام پزشکی واگذار شده و هر نوع تبلیغ که یکی از آنها پیامک است باید با مجوز سازمان نظام پزشکی صورت گیرد؛ در غیر این صورت تبلیغ خدمت مربوطه غیرقانونی است.

 

وی در این باره افزود: سازمان نظام پزشکی با کلیت این موارد برخوردهای لازم را انجام می‌دهد. این تبلیغات از نظر ما مورد تایید نیست. حتی در این زمینه یک مورد را احضار کردیم و از آنها توضیح خواستیم.

 

جهانگیری ضمن تاکید مجدد بر آن که تبلیغات پیامکی و ... در حوزه خدمات پزشکی به هیچ وجه مورد تایید سازمان نظام پزشکی نیست، افزود: در خدمات پزشکی و دارویی، "اطلاع‌رسانی" مطرح است نه "تبلیغات". حق استفاده از تبلیغ در خدمات پزشکی و دارویی نداریم. تبلیغ در حوزه خدمات پزشکی و دارویی از سال 1334 تاکنون ممنوع است.

 

معاون برنامه‌ریزی و نظارت سازمان نظام پزشکی گفت: در مجموع در حوزه پزشکی باید اطلاع‌رسانی مناسب داشته باشیم. در غیر این صورت با قوانین مربوطه مغایرت داشته و برخورد قانونی لازم با موارد مطرح صورت می‌گیرد.

ارتباط با ما

مدایران تنها مرجع کامل و معتبر بانک اطلاعاتی پزشکان 

در حال حاضر ، تمامی سرویس های ارسال پیامک ، غیر فعال میباشد.

مشاوره و فروش : 02177650782

 تماس با ما