طراحی و توسعه فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

<div class='smallheadlne'></div>طراحی و توسعه فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

شروع یک کسب و کار آنلاین زمانی چالش برانگیز خواهد بود که بخواهید جایگاهی پایدار و سود آور داشته باشد. برای این منظور نیاز سنجی بازار از عوامل اصلی در تاسیس یک وب سایت محسوب میشود. هزینه های مراقبت های بهداشتی در طول 70 سال گذشته پیوسته روندی افزایشی را نشان میدهد و با نگاهی به چشم انداز آینده ی این بخش میتوان دریافت که راه اندازی یک فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی ایده خوب و پر بازدهی است. همچنین، صرف نظر از آمار های کلان اقتصادی، همیشه تقاضای کافی توسط بیمارستان ها و بیماران برای تجهیزات پزشکی تولید شده وجود دارد.
در این مقاله تلاش میکنیم با بررسی سر فصل های زیر تحلیل جامعی از چرایی و چگونگی طراحی فروشگاه اینترنتی تجهیزات پزشکی ارائه دهیم.
•    آمار بازار فروش تجهیزات پزشکی
•    فواید ایجاد فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی 
•    مراحل طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی 
•    مشخصه های اصلی فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی 
•    بهترین تکنیک ها برای طراحی فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی 

آمار بازار تجهیزات پزشکی

بازار عرضه تجهیزات پزشکی به سرعت در حال پیشرفت است. تحقیقات انجام شده نشان میدهد که فرصت های ارائه شده توسط بیمارستان های دولتی و خصوصی سهم بازار را تا سال 2022 به 132 میلیارد دلار می رساند. طبق آمار Emergo، بازار بهداشت و درمان آمریکا با 3 تریلیون دلار بزرگترین سهام دار این بازار در بین کشورها است. چین و ژاپن به ترتیب با 574 میلیارد و 469 میلیارد دلار کشورهای بعدی در این فهرست هستند. ازین رو بازار فروش آنلاین تجهیزات پزشکی نیز به بازاری پر رونق تبدیل شده است. طبق گفته های کارشناسان نرخ رشد این بازار چشمگیر است و بین سال های 2019 و2021 ، 6.8٪ خواهد بود.

فواید ایجاد فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

ثبات و سرعت رشد تنها کارآیی انجام تجارت پزشکی نیست. فواید دیگری نیز وجود دارد که نمی توان آنها را توسط یک فروشگاه  با سیستم فروش سنتی دست آورد. اکثر توزیع کنندگان تجهیزات پزشکی محدود به یک مکان خاص ، شهر ، کشور و یا یک منطقه هستند. این امر منجر به پیدایش محدودیت هایی می شود، عدم امکان مقایسه کیفیت و ویژگی کالاها و همچنین سردرگمی و امکان متضرر شدن و سوء استفاده از مشتریان از دیگر چالش های این موضوع است. مدیر یک فروشگاه آنلاین تحت تأثیر این چالش ها قرار نمی گیرد و خصوصا که یک فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی بستر قدرتمندی برای گسترش جهانی شدن را دارا است. با داشتن پلن های مشارکت قوی، یک فروشگاه اینترنتی پزشکی می تواند در کشورها و قاره های مختلف گسترش یابد و موقعیت ها و جریان های جدیدی ایجاد کند.
فروشگاه آنلاین از معدود موضوعاتی است که فروش تجهیزات پزشکی از آن سود می برد. طبق آمار 74% از خریداران تجهیزات پزشکی به اینترنت روی می آورند و در مورد محصولات تحقیق میکنند و 30% ازآنها اقدام به خرید آنلاین می کنند. اما واکنش کمپانی ها به این موضوع تا به امروز چگونه بوده است؟

طبق بررسی ها تنها 11% از شرکت های ارائه دهنده تجهیزات پزشکی خدمات آنلاین را در اختیار مشتریان خود قرار داده اند. با وجود رقابت متوسط در این عرصه  همچنان فرصت های چشمگیری برای ایجاد مشاغل جدید در بازار وجود دارد. طبعاً مدیریت یک فروشگاه اینترنتی ارزان تر از اجاره دفتر است. نیازی به استخدام کارمندان، پرداخت قبض یا آبونمان ماهانه نیست. تا زمانیکه کسب و کار سود چندانی ندارد, مدیر فروشگاه آنلاین پزشکی می تواند تنها کارمند شرکت خود باشد و بیشتر هزینه ها انتخابی اند و ضروری نیستند. ضرورت بعدی چگونگی در معرض دید عموم قرار دادن کسب و کار است. سابقا کارآفرینان فروشگاه خود را توسط تبلیغات کاغذی، آگهی های تبلیغاتی و شبکه سازی به بازار معرفی می کردند اما برای فروشگاه های آنلاین لوازم پزشکی گزینه های جدید تری نظیر سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و اشکال مختلفی از روابط عمومی فراهم است. تبلیغات اینترنتی ارزان تر از نسخه فیزیکی است و مدیر سایت به شخص دیگری برای ارائه خدمات متکی نیست.

مراحل طراحی وب سایت تجهیزات پزشکی

بدیهی است ایجاد فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی یک سرمایه گذاری مطمئن است. با این حال، مراحل شروع به کار این روند ممکن است برای مدیران تازه کار سایت فروشگاهی و کارآفرینان با تجربه یکسان نباشد .در اینجا لیست کاملی از مراحل مورد نیاز جهت طراحی سایت فروشگاهی را برای شما فراهم آورده ایم .

1. تعیین یک مدل کسب و کار 

دو گزینه پیش روی شما است؛ یا سهام محصولات خود را حفظ می کنید یا به توزیع کنندگان متکی هستید. مورد اول کمی ایمن تر به نظر می رسد زیرا خودتان شخصا مسئولیت سهامتان را بر عهده دارید و مستقل هستید . اگر هنوز آمادگی لازم را برای هزینه مبالغ کلان در مشاغل آنلاین خود ندارید، خرید در صورت تقاضا بهترین مدل خرید برای شما است. یعنی به محض اینکه خریدار دارویی را سفارش می دهد، فروشنده از عرضه کننده دارو می خواهد تا سفارش را عملی کند.

2. تعیین حد و مرز قانونی

مشاغل بهداشت و درمان مجبور به پیروی از مقررات FDA هستند. حتماً مقررات مربوط به توزیع دستگاه پزشکی را بررسی کنید. به عنوان مثال اگر قصد صادرات کالاهای خود به خارج از کشور را دارید، به خاطر داشته باشید که FDA باید در مورد هرگونه اقدام شما در این زمینه اطلاع داشته باشد و آن را تأیید کند.

3. دریافت مجوز برای فروش تجهیزات پزشکی

بسته به کشوری که شما در آن فروشگاه آنلاین خود را ایجاد کرده اید، ممکن است مقررات خاصی وجود داشته باشد که ملزم به رعایت آنها هستید. در اینجا نکاتی را برای شما گرد آورده ایم که میتوانند مرتبط با قوانین کشور شما باشد و باید آنها را مورد بررسی قرار دهید.
•    استاندارد های لازم جهت رسیدگی به داروها و تجهیزات پزشکی
•    حمل و نقل و صادرات 
•    تأمین کنندگان شما باید دارای مجوز FDA باشند 
اگر فرصت آن را دارید که با یک مشاور حقوقی مشورت کنید همین حالا دست به کار شوید زیرا بهتر است امنیت شغلی داشته باشید تا در آینده تاسف بخورید.

4. تعیین مشخصات وب سایت فروشگاهی

اکنون که مسائل حقوقی خود را پشت سر گذاشته اید، وقت آن رسیده که وب سایت فروشگاهی خود را طراحی کنید. پس لیستی از ویژگی هایی که تمایل دارید وب سایت شما آنها را داشته باشد, تهیه کنید. باید چند مورد ضروری را مد نظر قرار دهید. اگر بخواهید ساختار یک فروشگاه اینترنتی را بشناسید، مرور و بررسی قالب هایی که با  cms اختصاصی نوشته شده اند نقطه خوبی برای شروع است. همچنین، می توانید از وب سایت های شرکت های دیگر به عنوان منبع ، ایده و طرح بگیرید.

5. انتخاب یک زبان برنامه نویسی 

مرحله بعدی تعیین زبان برنامه نویسی برای نوشتن کد وب سایت شما خواهد بود. اگرچه ++c از نظر فنی پیچیده و نوشتن آن دشوار است  اما هنوز هم بین طراحان وب سایت ها بسیار محبوب است. سایر گزینه های پیش روی شما عبارتند از JavaScript، Python،  Ruby و PHP. به خاطر داشته باشید که انتخاب یک زبان برنامه نویسی بسیار به مهارت های فنی، بودجه و تعداد ویژگی هایی که برای وب سایت برنامه ریزی کرده اید بستگی دارد.
مجموعه مدایران امکان طراحی وب سایت با نرم افزار های آماده و متن باز نظیر جوملا ، وردپرس و یا نرم افزارهای اختصاصی مانند سیستم مدیریت محتوای مرلی را دارد.

6. ایده و خلاقیت در طراحی وب سایت

طراحی سایت فروش اینترنتی بر دو اصل استوار است: تجربه و رابط کاربری. مورد اول مربوط به سهولت وب گردی کاربراست؛ اینکه تصمیم بگیرید دکمه ها, بلوک ها, تصاویر و غیره را در کجای سایت قرار دهید. رابط کاربری خلاقانه تر است؛ در مورد انتخاب طرح، رنگ ها، قلم ها و غیره است. حتی اگر شما فروشگاه لوازم پزشکی را خودتان به  تنهایی طراحی نمی کنید، بهتر است سری به سایت های Behance یا Dribble بزنید تا بتوانید از فضای سایت آنها که مشابه فعالیت شماست ایده بگیرید.

7. ارتقا وب سایت

همانطور که گفته شد قدم اساسی در طراحی فروشگاه اینترنتی لوازم پزشکی کد نویسی است. البته ذکر چند نکته ضروری به نظر می رسد که باید آنها را مد نظر داشته باشید.
•    از یک الگو استفاده کنید. سایت ها بعد از طراحی کامل  نیاز به بارگیری در سایت میزبان و سفارشی سازی دارند. در حالی که بعضی از قالب ها ارزان و سریع هستند، اما از لحاظ کارایی نیز محدود و فاقد خلاقیت هستند. شاید ایده خوبی برای یک فروشگاه اینترنتی کوچک باشد اما در صورتی که قصد دارید تجارت خود را گسترش دهید و بازار کار را در دست بگیرید برای شما ایده مناسبی نیست.
•    برای تهیه و ارتقا قالب سفارشی خود یک تیم طراحی استخدام کنید. شاید هزینه آن برای شما گران تمام شود اما از پرداخت هزینه های اضافی و جانبی در آینده خبری نخواهد بود. زمانیکه میخواهید سایت خود را ارتقا دهید داشتن یک تیم قابل اعتماد که پشت شما را خالی نمی کند, مفید فایده خواهد بود.

8. بازاریابی

هنگامی که طراحی وب سایت تمام شد، چالش بعدی پیش روی شما یافتن مشتری است. به منظور اعلام حضور و قرار گرفتن در معرض دید عموم، مدیران فروشگاه های لوازم پزشکی از ابزارهای بازاریابی نظیر سئو، بازاریابی رسانه های اجتماعی و بازاریابی از طریق ایمیل استفاده می کنند.

مشخصه های اصلی فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

هنگام طراحی فروشگاه تجهیزات پزشکی چه نکاتی را باید مد نظر قرار دهیم؟ با وجود اینکه طیف گسترده ای از ویژگی های  یک فروشگاه اینترنتی که بسته به بودجه خود می توانیم آنها را پیاده سازی کنیم در دسترس است با این حال چند مورد ضروری نیز وجود دارد که بطور خاص برای فروشگاه های تجهیزات پزشکی باید در نظر گرفته شود. فیلتر پیشرفته داده ها و جست و جوی چند وجهی را به خاطر داشته باشید. اگر فروشگاه آنلاین شما صدها کالا برای فروش دارد، امکان جستجوی سریع را برای مشتریان خود فراهم کنید تا بتوانند به راحتی کالای مورد نظرشان را پیدا کنند. حتماً فیلترهایی مانند نوع دستگاه ، قیمت و تخفیف ها را به درستی جایگذاری کنید. با توجه به اینکه ارائه دهندگان خدمات بهداشتی و درمانی جزء اصلی ترین مشتریان شما هستند، حتماً کلیه مستندات لازم  برای تصمیم گیری آگاهانه در اختیار این موسسات بزرگ قرار دهید.
FDA  و سایر سازمان های کنترل کننده مقررات سختگیرانه ای درخصوص رسیدگی به نسخه ها دارند. برای اطمینان از عدم سوء استفاده از سیستم شما، امکان اسکن پیشرفته از نسخه ها را در سایت خود قرار دهید.

بهترین تکنیک ها برای طراحی فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی

افتتاح فروشگاه تجهیزات پزشکی کار آسانی نیست. اگر تکنیک های استفاده شده توسط دیگر مدیران این نوع از فروشگاه ها را دنبال کنید پروسه افتتاح سایت برای شما خیلی آسان تر خواهد بود. برای خود یک حق امتیاز بخرید. داشتن حق امتیاز پزشکی برای یک کارآفرین تازه وارد تجربه خوبی است. در حالیکه استقلال خود را دارید از طرف یک شرکت مادر نیز پشتیبانی می شوید. قبل از ورود به بازار خوب در مورد اینکه چه شرکت هایی در بازار وجود دارند, مدل تجاری آنها, انواع و اقسام محصولاتی که عرضه میکنند خوب تحقیق کنید. یک زنجیره ی تأمین قوی بسازید. این یعنی حمل و نقل دستگاه ها را کنترل کنید، طیف گسترده ای از تأمین کنندگان را در اقصی نقاط کشور داشته باشید و برای تحویل کالا از فناوری های مدرن استفاده کنید. برای داشتن یک فروشگاه آنلاین تجهیزات پزشکی ، مهم است که توسعه فناوری تلفن همراه را در خاطر داشته باشید و سایتی برای محصولات خود طراحی کنید که بیشترین سازگاری را با دستگاهای تلفن همراه دارد. همچنین می توانید برای پوشش طیف وسیع تری از مشتریان از دکمه ها و فونت های بزرگتر استفاده کنید تا کمکی برای افراد کم بینا نیز باشد. برای بازاریابی موفق از رسانه های اجتماعی غافل نشوید. به طور مثال Google Adwords ابزاری قدرتمند برای بازاریابی است زیرا این امکان را برای شما  فراهم می سازد تا مشتریان را بر اساس کلمات کلیدی خاص جذب کنید. تبلیغات سایت خود را در رسانه های اجتماعی مانند فیس بوک قرار دهید یا یک وبلاگ برای خود دست و پا کنید.
با توجه به آنچه در این مقاله گفته شد داشتن یک وب سایت فروش تجهیزات پزشکی می تواند یک سرمایه گذاری مطمئن در دورنمای اقتصادی کشور باشد. بدیهی است با مسائلی نظیر اخذ مجوز و همکاری با تولید کنندگان مواجه می شوید، اما با این وجود در دراز مدت، مدیریت یک فروشگاه تجهیزات پزشکی به صرفه خواهد بود.
 

ارتباط با ما

مدایران تنها مرجع کامل و معتبر بانک اطلاعاتی پزشکان 

در حال حاضر ، تمامی سرویس های ارسال پیامک ، غیر فعال میباشد.

مشاوره و فروش : 02177650782

 تماس با ما